fot. Łukasz Piecyk dla UMWKP.
Samorządy miejskie i gminne, koła gospodyń wiejskich, formacje ochotniczej straży oraz sołectwa w całym regionie mają szansę na nagrody za pomysłową, a w przypadku samorządów także skuteczną kampanię, dzięki której mieszkańcy regionu tłumnie udadzą się do urn w drugiej turze wyborów prezydenckich (niedziela 1 czerwca).
– Tylko udział w wyborach daje realny wpływ na rzeczywistość kraju i miejsca, w którym żyjemy, na przyszłość naszych rodzin. Do zobaczenia w lokalach wyborczych 1 czerwca. Dzieci świętują, dorośli głosują! – zachęca marszałek Piotr Całbecki.
Nagrodą za najlepszą frekwencję (najwyższy wskaźnik frekwencyjny wyrażony odsetkiem biorących udział w głosowaniu osób uprawnionych) w kategorii obejmującej pięć największych miast regionu (Bydgoszcz, Toruń, Włocławek, Grudziądz, Inowrocław) jest 150 tysięcy złotych.
Pozostałe kujawsko-pomorskie miasta i gminy będą rywalizować w trzech osobnych kategoriach (pozostałe gminy miejskie, gminy miejsko-wiejskie i gminy wiejskie) o premie w wysokości 50 tysięcy złotych. W każdej kategorii zaplanowano nagrody dla dwóch samorządów.
Urząd rekomenduje , by pieniądze te zostały wykorzystane na organizację wydarzeń integrujących społeczności.
Osobno za najlepsze kampanie promocyjne UMWKP nagrodzi:
- koła gospodyń wiejskich
- jednostki ochotniczej straży pożarnej
- sołectwa.
Na zwycięzców w każdej z kategorii czekają nagrody po 10 tysięcy złotych każda.